Wycieczka na Podlasie

Strona główna Aktualności Wycieczka na Podlasie
W dniach 1-3 maja lubelska wspólnota paulistów udała się na wycieczkę po Podlasiu, aby lepiej poznać dziewiczą przyrodę i wielokulturowe dziedzictwo tego osobliwego regionu Polski. Był to czas nie tylko zwiedzania, ale także poznawania ciekawych ludzi i uroczych miejsc, atrakcyjnych przyrodniczo.

Podróż rozpoczęliśmy od nawiedzenia znanego prawosławnego sanktuarium na Świętej Górze Grabarce (tzw. prawosławną Jasną Górę) niedaleko Siemiatycz. Na terenie monastyru zobaczyliśmy górę z lasem krzyży przyniesionych tutaj przez pielgrzymów, a także piękną cerkiew.

Po południu mieliśmy okazję odwiedzić Supraśl, a w nim Muzeum Ikon i udać się na spacer malowniczymi uliczkami tego miasta, gdzie dopadła nas potężna ulewa. Nawiedziliśmy też Kruszyniany, gdzie znajduje się meczet tatarski. W nim właśnie przez dłuższy czas z zaciekawieniem słuchaliśmy pana Dżemila Gembickiego, który opowiadał o życiu i kulturze polskich tatarów. Następnie w miejscowej restauracji tatarskiej zajadaliśmy się pierekaczewnikiem.

Następnego dnia rano udaliśmy się na spływ kajakowy Biebrzą na odcinku Dolistowo – Goniądz. Tam podziwialiśmy szerokie rozlewisko tej rzeki oraz niezliczone gatunki ptaków śpiewających różnymi językami. Po południu zwiedziliśmy pobliską twierdzę w Osowcu, wybudowaną jeszcze przez cara, a wieczorem Pentowo – europejską wioskę bocianów i Kurowo, gdzie spacerowaliśmy kładką po Narwi.

Ostatniego dnia wycieczki, uczestniczyliśmy w Mszy parafialnej w kościele pod wezwaniem świętego Wojciecha w Białymstoku, a potem udaliśmy się do Białowieży, aby zwiedzić rezerwat ścisłej ochrony Orłówka i multimedialne muzeum przyrodnicze.

Nikt nie ma wątpliwości, że Podlasie zobaczyć warto i trzeba!